Decathlon Szombathelyen: Sportnagyágyú épül a Zanati úton

2009.08.17. 20:03

Újabb sportszereket árusító multinacionális cég, a magát sportóriásként jellemző Decathlon kezdett beruházásba Szombathelyen.

Újabb sportszereket árusító multinacionális cég, a magát sportóriásként jellemző Decathlon kezdett beruházásba Szombathelyen. A Zanati úton, a Tescóval szemben már elkezdődtek az építési munkálatok. Megnéztük a budaőrsi áruházat: a lánc nagyon keményen játszik. Nem irigyeljük a kisebb sportboltokat.

Úgy tűnik, Baumax épül, de nem


Első látásra úgy tűnik, a Tesco hipermarketjével szemközti területen végre rászánta magát a Baumax arra, amit egy hatalmas tábla jó ideje hirdet, nevezetesen, hogy itt épül a barkácsáruház. A helyzet viszont nem ez, Baumaxunk úgy tűnik, továbbra sem lesz.
Az egyik munkástól megtudjuk, igazak a hírek, valóban Decathlon sportáruház építésén dolgoznak a szakemberek. Jelenleg a régészeti és az alapozási munkálatokat végzik. (A cég időközben kitáblázta, hogy mi is épül, igaz, befejezési határidő nélkül – a szerk.)

 

Decathlon Szombathely


Nyitás hónapokon belül

A Decathlon első magyarországi áruházát 2005. május 28-án Budaörsön nyitotta meg. Azóta ezen kívül Dunakesziben, Csömörön, Soroksáron, Székesfehérváron, Győrben, Zalaegerszegen és Miskolcon lehet a sportóriás üzleteiben vásárolni. S ha minden a tervek szerint halad, néhány hónapon belül Szombathelyen is.
Az, hogy a cég piaci súlya mekkora, kiválóan jellemzik az első áruház nyitásakor megjelent cikkek. Ezekben azt olvastuk, a Decathlon alaposan átrendezheti a sportfelszerelések hazai piacát. A „nehézsúlyú versenytárs” akkori tervei között például az szerepelt, hogy 2015-re Magyarországon harminc üzletből álló lánccal rendelkeznek.

 

 

Decathlon Szombathely


A judo ruhától a balett dresszig

Óriási választék és alacsony árak – leegyszerűsítve így lehet összefoglalni a Decathlon filozófiáját. Erről valamennyire már a szombathelyiek is meggyőződhettek, hiszen időről-időre a város lakóinak postaládájába kerül a cég reklámanyaga. Az utolsót épp a napokban kézbesítették. Ezt fellapozva a jelentős, sokszor 50 százalékos vagy azt meghaladó leértékelések (lásd például Puma hátizsák 8590 helyett 3990, Puma férfi melegítőruha 25 900 helyett 12 900, Bernas gyermek gyalogló cipő 11 900 helyett 5990 forintért) és a nem egyszer a nyomottnál is nyomottabbnak tűnő árak (pamutból készült fiú póló 690, futball mez, rövidnadrág és zokni együttes 3990, vagy éppen Quechua gyermek túracipő 3490 forintért) mellett olyan „extrákat” is találhatunk, mint a judo ruha, a balett dressz, vagy a lovaglónadrág.

 

 

A budaörsi Decathlon


Több év garancia a saját márkás termékekre

Az alacsony árak annak is köszönhetők, hogy a Decathlon a sportszerek piacára elsőként lépett saját márkás termékekkel. Természetesen az, hogy ezek milyen minőségűek, csak akkor derül ki, ha megvásároltuk őket – rutinosabb vásárlók tudják, hiába lát valaki ellenállhatatlannak egy-egy terméket a szórólapokon, az üzletekben valamiért már nem dobogtatja meg az ember szívét. Az viszont bíztató, hogy a cég a saját márkás termékekre 2, a saját márkás gépek vázaira pedig 5 év garanciát vállal.

 

 

A budaörsi Decathlon


Közép-európai régiós központ Magyarországon

Úgy tűnik, a Decathlon áruházakat működtető francia Oxylane csoport életében 2009 a magyarországi beruházások éve, hiszen a közeljövőre tervezett három új üzleten kívül a cég közép-európai régiós központja is hazánkban, egészen pontosan Hatvan határában lesz. A 4 milliárd forintos, száz munkahelyet teremtő beruházás alapkövét májusban rakták le. A 24, majd a későbbiekben 34 ezer négyzetméter alapterületű logisztikai központból látják el 2010 elejétől a csoporthoz tartozó bulgáriai, csehországi, romániai, törökországi, valamint magyarországi Decathlon és Koodza áruházakat.
Az Oxylane csoport a világ egyik legnagyobb sportszergyártója és -forgalmazója. Árbevétele évente 5 milliárd euró. 11 országban 440 üzlettel van jelen, melyekben évente 130 millió vásárló fordul meg, s 40 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak.

A csoport tavalyi magyarországi árbevétele 17 milliárd forint volt.

 

 

A budaörsi Decathlon

 

 

A budaörsi Decathlon: kemény versenyzőnek ígérkezik

Magát Közép-Európa legnagyobb sportáruházának hirdető budaörsi Decathlon valóban kemény versenyzőnek tűnik. A mintegy 8 ezer négyzetméteres boltban 70 féle sporthoz kínálnak felszereléseket. A Decathlon láthatóan nem sokat bíbelődik a körítéssel: az áruház, betonos aljával és puritán polcrendszerével inkább hasonlít egy hard diszkontra, mintsem egy megszokott sportboltra. A hangsúly érezhetően a valóban sokkoló választékon és az árakon van. Ez utóbbiakat számos – számunkra egyelőre teljesen ismeretlen – saját márkás termékek révén igyekszik lenyomni, láthatóan nagyon is hatékonyan. Ha valakinek még ez sem lenne elég, minden sportágnál talál egy úgynevezett kifutó termékek szekciót, ahol számos akciós terméket lehet találni. A Decathlon egy jelentős külső bemutató területtel is jelentkezik, amely afféle játszótérként is funkcionál, és az áruházon belül is láttunk tizenéveseket és családokat, akik lelkesen pingpongoztak egymással a polcok között felállított asztalokon. Az építkezést elnézve Szombathelyen is lesz külső bemutatótér. Hogy társas mozgásokra mennyire lesz alkalmas az épület belseje, azt nem tudjuk, az viszont biztosnak látszik, hogy a Decathlon feladja a leckét a környék kisebb és a nagyobb sportboltjainak egyaránt. (J. A.)

További képek a budaörsi Decathlon áruházról. A nagyításhoz kattintson a képekre!

A budaörsi Decathlon

A budaörsi Decathlon

A budaörsi Decathlon

A budaörsi Decathlon


 

 

 

 

 

.