A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa határozataiban megállapította, hogy a Danone a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a termékek – a Danone Activia és a Danone Actimel - egyes reklámjai a gyógyhatás hamis látszatát keltették.
A Danone Activia termékről például azt állította a cég, hogy gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás. Az Országos Közegészségügyi Központ Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézete véleménye szerint a készítmény tápanyag-összetétele nem támasztja alá ezt az állítást.
A Danone-t 10 milliós bírsággal sújtották.
Hasonló sorsra jutott a Parmalat is, amely céget ugyanezért 3 millióra büntették a KYR joghurtok miatt.
A Versenytanács mindkét vállalkozásnak megtiltotta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását, azaz be kell szüntetniük a fent említett termékek korábbi módon való reklámját.