Zanatnál nemsokára változik a forgalmi rend.
A Szombathely – Vát szakasz tényleg épül. Azt mondják, nemsokára mindenhol ez lesz.
Aki az utóbbi hetekben autózott Zanat felé, tapasztalhatta, hogy igencsak ellepték az új 86-os út építési területét a munkagépek.
Éppen azon voltunk, hogy felhívjuk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t, hogy most mi is történik, amikor péntekre sajtótájékoztatóra voltunk hivatalosak.
A helyszín a Zanat határában épülő felüljáró volt, és az eseményen négy illetékes is megjelent: Kovács Ferenc megyei elnök, útügyi miniszteri biztos, Kovács Jenő, a megyeháza főmunkatársa, Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője és Sopár Márton projektvezető.
Nem állt le, sőt
A híresztelésekkel ellentétben nem álltak meg az M86-os út kivitelezési munkálatai, semmiféle megtorpanás nincs – mondta elöljáróban Kovács Ferenc.
Hozzátette: igaz, az EU a 15 támogatási alapból 13-at befagyasztott, de magyar kormány úgy döntött, hogy a már megkezdett beruházásokat folytatja, sőt, ahol lehet, felgyorsítja.
A 86-as út építése egy olyan pontjához érkezett, ami néhány hét múlva forgalmi változással is jár – tudtuk meg. A forgalmat – ideiglenes jelleggel – a már megépült felüljáróra terelik
Két szakaszból áll össze
Loppert Dániel közölte: a most épülő, kilenc kilométeres Szombathely–Vát szakasz két szakaszra osztható.
Az első, a Szombathelyhez közeli szakasza három kilométer. Itt a régi út mellé építenek még két sávot. Amint megépül, a forgalom majd itt halad egy darabig, mivel a régi úttal lesznek vannak munkák (koptatóréteg csere stb.
Az új nyomvonal – ami kb. zanati felüljárótól indul - hat kilométer hosszú. Itt a betonalap készült el eddig, ami 50 százalékos készültségnek számít.
A tervek szerint az utat 2014 júniusában adják át a forgalomnak.
És a többi?
A Hegyfalu és Szeleste közötti kb. hét kilométeres szakaszra már kiírták a közbeszerzést, így ott nemsokára meglesz a kivitelező. Ez azt jelenti, hogy még ebben az évben elindulhatnak a munkák, melyeknek 2015-ben kell befejeződniük.
A Hegyfalu utáni 33 kilométeres szakaszra szintén most keresik a kivitelezőt, és a munkák várhatóan a jövő év elején indulnak, hogy 2016-ra fejeződjenek be.
„Itt már nem az van, hogy előkészítgetünk, hanem a kivitelezés előtti utolsó munkafázisban vagyunk” – mondta Loppert Dávid, aki azt is közölte, hogy az építkezéshez szükséges pénzek is rendelkezésre állnak.
M85
A Szombathely – Győr közlekedéshez tartozik a csornai elkerülő és az M85-os ügye is.
Az előbbi területen már dolgozik a kivitelező, a Győr-Enese és az Enese-Csorna szakaszokon is elkezdődnek még az idén a munkák.
Mindez azt jelenti, a Szombathely–Győr gyorsforgalmi út 2016-ra áll össze teljes hosszában, és a Szombathely–Budapest menetidő két órára csökken – mondta a szóvivő.