Friss helyszíni fotókkal.
A tavaszi alapkőletétel után a vállalkozó megkezdte a szakaszon a töltés- és műtárgyépítést - adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A 2018 tavaszára elkészülő, 4,45 km hosszú második ütemmel a város mentesül az átmenő forgalom terhelése alól.
A beruházás során 1,2 km kerékpárút is épül Farád és Jobaháza között.
A második ütem
Az út építése Csorna, Bogyoszló, Jobaháza, Farád települések közigazgatási területét érinti - olvasható a NIF honlapján szereplő projektleírásban.
A projekt keretében 4,45 km hosszan, 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi autóút épül, valamint a 85. sz. főútra 1,6 km hosszú 2x1 sávos főúti visszakötést valósítanak meg. A beruházást a magyar állam finanszírozza.
Az elkerülő az M86-os fejlesztésének része. Az eddig átadott, illetve a kivitelezés alatt álló szakaszokról a NIF alábbi térképén tájékozódhat.
A csornai elkerülőn kívül már csak a Hegyfalu-Csorna közötti szakasz nem készült el.
Ezzel kapcsolatosan új információ, hogy a főpályán befejeződtek az aszfaltozási munkák, októberben megnyílik a forgalom előtt a 33,4 km hosszú gyorsforgalmi útszakasz - derül ki egy csütörtöki helyszíni sajtóbejárásra szóló meghívóból, amelyet lapunk is megkapott.
A Hegyfalu-Csorna szakasz 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrás felhasználásával valósul meg, a kivitelezés költsége nettó 65,9 milliárd forint.
Fotó: NIF